Kentte yaşayan ve çalışan farklı sosyal, demografik, ekonomik, fiziksel özellikleri olan bireylerin ve toplulukların gündelik hareketlerini destekleyecek ve kolaylaştıracak ulaşım sistemleri ve politikalarını hayata geçirmek kuşkusuz hem yerel hem de merkezi kamu kurumlarının en temel planlama sorun alanlarından birini oluşturmaktadır. Ulaştırma sistemlerinin mekansal olduğu kadar zamansal, ekonomik, sosyal ve politik erişilebilirliği sağlaması kapsayıcı hareketliliğin temelidir. Bu tema altında özellikle gündelik hareketlilikleri toplumun genelinden her biri farklı yapılar sergileyen ve ulaşım politikaları oluşturulurken ürettikleri bu çeşitliliklerin dikkate alınması gereken yaşlılar, çocuklar, kadınlar, gençler ile fiziksel ve zihinsel açıdan yetenekleri farklı olan grupların temsiliyetiyle çalışmalar gerçekleştirilecektir